„Artificial Intelligence in Education: Teaching and Learning in the Age of AI” , organizat de EUROMENTOR S.L. Spania, în cadrul Proiectului Erasmus KA1 Nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000207288
‘Artificial Intelligence in Education: Teaching and Learning in the Age of AI’
session: 21st-25th April 2025 in Barcelona, SPAIN
În perioada 21-25 aprilie 2025 in Barcelona, Spania, trei cadre didactice de la Școala Gimnazială „Vasile Pârvan” Bârlad au participat la Cursul de formare „Artificial Intelligence in Education: Teaching and Learning in the Age of AI” , organizat de EUROMENTOR S.L. Spania, în cadrul Proiectului Erasmus KA1 Nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000207288 , coordonat de Școala Gimnazială „Vasile Pârvan” Bârlad.
Cursul a reunit profesori interesați de inovație, modernizarea predării și utilizarea tehnologiei într-un mod etic și eficient în activitatea de zi cu zi.
Formarea a oferit o perspectivă clară asupra modului în care inteligența artificială (IA) poate fi transformată dintr-un simplu instrument digital într-un real partener educațional.
Participanții au explorat exemple practice de integrare a IA în școală: generarea de materiale didactice, corectarea automată a temelor, sprijinirea elevilor în redactarea sau structurarea unui eseu, precum și crearea de resurse vizuale atractive pentru ore interactive. De asemenea, a fost abordată și partea critică a subiectului – riscurile etice și educaționale: dezinformarea generată de AI, protejarea datelor personale și importanța menținerii rolului activ al profesorului în luarea deciziilor educaționale.
Un accent important a fost pus pe responsabilitate și gândire critică. Profesorii au discutat cum pot ghida elevii în utilizarea conștientă a acestor instrumente, astfel încât IA să nu devină o scurtătură care anulează procesul de învățare, ci o unealtă care îl susține. De asemenea, s-au analizat principiile recomandate la nivel internațional pentru utilizarea echilibrată a IA în educație – printre care protejarea integrității academice, promovarea echității și evaluarea constantă a impactului tehnologic.
Experiența acumulată în cadrul acestui curs va fi valorificată în activitatea colegilor din școli, prin diseminare și exemple practice adaptate contextului local. Într-un context educațional tot mai conectat la noile tehnologii, astfel de inițiative contribuie la pregătirea unei școli deschise către viitor, dar ancorate în valori solide: integritate, echitate și gândire critică.
Directorul Scolii Gimnaziale Vasile Parvan, profesor Stefanica Daniel, a apreciat că participarea unui număr mare de cadre didactice la activități comune cu parteneri din Uniunea Europeană prin programul Erasmus+ a condus la creșterea motivației pentru o dezvoltare personală și instituțională exponențială, la aplicarea experienței dobândite în context european in activități didactice și extrașcolare din școală, la creșterea interesului pentru valorificarea bunelor practici învățate în școlile partenere și utilizarea lor în contextul culturii educationale a școlii. Proiectele/ programele comunitare derulate de școala noastră au creat cadrul favorabil dezvoltării instituționale în vederea îndeplinirii misiunii școlii asumate prin proiectul de dezvoltare instituțională.
Multumim Erasmus +, multumim Uniunii Europene si Agentiei Nationale !
Impreuna contruim comunitatea Erasmus+! Împreună suntem Bine !


Publică comentariul